تأثیرات سئو

در این مقاله میخواهیم در مورد تأثیر سئو در کسب و کارهایی که با استفاده از اینترنت و فناوریهای دیجیتالی کار میکنند مانند تجارت الکترونیک، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی اینترنتی، فروشگاه های اینترنتی و … صحبت کنیم. 

مقدمه

اینترنت فضایی برای گسترش دادن ارتباطات و تبادل اطلاعات بین افراد می­باشد. آمارها نشان می­دهد، حدود 80% از کاربران از طریق موتورهای جستجو خدمات موردنظر خود را دنبال می­کنند. زمانی که شما در یک موتور جستجو به دنبال یک موضوع خاص می­گردید حتماً متوجه این موضوع شده­ اید که برخی از وبسایت­ها دارای رتبه­ های بالاتری می­باشند و در صفحات اولیه نمایش داده می­شوند. این موتورهای جستجو تعیین می­کنند کدام سایت­ها در اولویت قرار گیرند.

سئو رعایت اصولی است که موجب خواهد گشت تا موتورهای جستجو سایت شما را در رتبه­ های برتر نمایش دهند. سئو (SEO) در لغت مخفف کلمه Search engine optimization هست که در فارسی می­توان آنرا به بهینه­ سازی موتور جستجو ترجمه نمود.

تأثیر سئو

سئو و نقش آن در طراحی سایت

ورود به دنیای اینترنت و فضای مجازی نیازمند یک شعبه در این فضای گسترده است که به وسیله طراحی سایت مهیا میشود. وقتی که شما یک وب‌سایت راه‌اندازی می‌کنید در حقیقت در حال راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستید.

سایت مثل ویترین مغازه عمل میکند و مشتری قبل از اینکه چیزی بخرد به ویترین نگاه می ­اندازد، یعنی اولین اثر را دارد. شما باید در نظر بگیرید که هر چقدر ظاهر سایت شما و همچنین سرعت بارگذاری آن عالی باشد ولی شما ورودی از طریق موتورهای جستجو نداشته باشید زحمت و هزینه طراحی شما به هدر رفته است.

همانطور که می دانید در اولین صفحه گوگل تنها 10 لینک قرار دارد. برای اینکه جز 10 لینک برتر گوگل باشیم، باید به بهینه سازی سایت بپردازیم.


در واقع برای موفقیت وب سایتتان، باید تعداد بازدیدکننده ها افزایش یابند. در این صورت برخی از بازدیدکنندگان به مشتریان وفادار شما تبدیل شده و موجب افزایش راندمان کسب و کارهای اینترنتی نیز میشوند. پس قرارگرفتن در نتایج اولیه جستجو باعث جلب کاربران و اعتماد آنها، افزایش میزان بازدید از سایت شما و درنهایت خرید از شما میشود.

نحوه تأثیر سئو بر سایت

  • استراتژی مؤثر سئو، اگر به درستی انجام شود، قطعا بر روی رتبه بندی سایت تأثیر مثبت خواهد داشت. بنابراین رتبه بندی وبسایت شما را ارتقاء خواهد بخشید.
  • پیاده سازی عاقلانه seo برای یک وب سایت، میتواند آن را از همه رقبا خود در موتورهای جستجو بالاتر ببرد.

تأثیر سئو در طراحی سایت:

  • صفحات یک سایت کسب و کار اینترنتی و خواندن آنها برای بازدیدکنندگان بسیار ساده میشود.
  • بازدیدکنندگان به جای سرگردان شدن در انواع و اقسام موضوعات و اطلاعات، دقیقاً همان اطلات لازمی که به دنبالش هستند را پیدا میکنند.
  • فروش و کسب درآمد فوق العاده و یا ارایه خدمات به عنوان اولین ها
  • حذف تبلیغات کاغذی
  • جذب مشتری های مجازی
  • صرفه جویی بسیار زیاد در هزینه ها
  • امکان تعامل و ایجاد ارتباط با کاربران
  • اعتمادسازی نزد کاربران
  • بازدیدکنندگان جدید را به همراه دارد.
  • ترافیک بیشتر برای سایت کسب و کار اینترنتی

تأثیر سئو در کسب و کار اینترنتی چیست؟

سئو برای کسب‌وکارها بسیار مهم است. چه کسب‌وکارها و یا مخاطبان آن آنلاین باشند و چه نباشند، استفاده از سئو می‌تواند در وصل کردن آن‌ها به یکدیگر بسیار مؤثر واقع شود.


بیشتر بدانید

در زیر تأثیرات سئو در کسب و کار اینترنتی را مشاهده می کنیم:

  1. افزایش ترافیک وبسایت

هر چه وبسایت در یک کلیدواژه رتبه بهتری بگیرد، ترافیک بیشتری کسب خواهد کرد. طبق مطالعات، لینک اول گوگل به طور میانگین 27.5% از کلیک های هر واژه را به خود اختصاص میدهد. این بدین معنی است که طبق آمارها اگر شما در کلید واژه ای موفق به کسب جایگاه لینک اول گوگل شوید، از هر 100 دفعه ای که برای آن کلمه سرچ میشود، 28-27 بازدید از سایت شما صورت خواهد گرفت.

  1. بهتر دیده شدن در فضای آنلاین (وب)

هرچه وبسایت شما به ازای کلمات کلیدی بیشتری رتبه دار باشد و هرچه رتبه های کسب بالاتر باشند، احتمال دیده شدن وبسایت شما توسط مشتریان بالقوه بالاتر میرود.

  1. اعتبار/ اعتماد

وبسایتهایی که در نتایج موتورهای جستجو در رتبه های بالاتر صفحه گوگل قرار میگیرند از دید مشتری دارای اعتبار بیشتری هستند و مشتریان بهتر به آنها اعتماد می کنند. 98% جستجوکنندگان در اینترنت، شرکت یا محصولی را انتخاب میکنند که در صفحه اول لیست نتایج قرار دارد.

  1. برندینگ

احتمال اینکه وقتی مشتریان در جستجوی کالا یا خدماتی هستند مستقیماً اسم برند شما را جستجو کنند کم است، مگر اینکه از شرکتهای بسیار شاخص در صنعت و بازار خود باشید. اگر مشتریان شروع به جستجو کنند و ببینند برند شما همیشه بین تاپ لینک های ص

 

فحه است، شما عمده راه را در ساخت ارزش ویژه برندتان طی کرده اید.

 

  1. کیفیت بالاتر ترافیک وبسایت

مشتریان بالقوه به صورت آنلاین به دنبال سرویس یا خدمات شما میگردند. سئو کردن این امکان را ایجاد خواهد کرد تا هر صفحه ای از وبسایتتان بتواند نقطه ورودی برای ورود مشتریان به وبسایت شما باشد.

  1. سئو، سرمایه گذاری برای آینده کسب و کار شما

زمانی که شما روی سئو سرمایه گذاری میکنید، با علم به این است که ظرف 9-6 ماه آینده نتیجه آنچنانی نخواهید گرفت. به هر حال، زمانی که شروع به سئو کردن میکنید منتظر باشید تا در آینده پیش رو نتایج مورد نظر بدست آید.

  1. نسبت به دیگر کانالهای بازاریابی، نرخ بازگشت سرمایه بالاتری ایجاد میکند.

بر اساس مطالعات انجام گرفته توسط مجله Search Engine، نرخ موفقیت و انعقاد قرارداد در مواردی که از طریق سئو به کسب و کار شما جذب شده اند 14.6% است، درحالی که خروجی موفق دیگر روش ها (مانند ایمیل مستقیم، تبلیغات چاپی و …) 1.7% است.

  1. امکان مشاهده جزئیات درونی مشتریان و رفتار مصرف کننده

شما نه تنها میتوانید مشخصات جمعیت شناختی، علایق، موقعیت جغرافیایی و اطلاعاتی درباره وسیله ای که با آن در حال کار هستند را بدست آورید، بلکه میتوانید با بررسی اینکه مشتری شما چه کلیدواژه های دیگری را در گوگل جستجو کرده است به اطلاعات ارزشمندی از اینکه در چه مرحله ای از تصمیم گیری است دست پیدا کنید.

  1. بازاریابی مقرون به صرفه

سئو یکی از مقرون به صرفه ترین انواع بازاریابی است، زیرا شما را به کسانی مرتبط میکند که آنقدر به دانستن جزئیات مایل بوده اند که به گوگل رفته و چیزی مرتبط با محصول یا خدمات پیشنهادی شما را تایپ کرده اند.

زمانی که سایت شما از این طریق ترافیک ورودی کسب میکند، مشتری تمایل و علاقه به سرویس یا محصول را دارد.

  1. رقبای شما در حال انجام سئو (SEO) هستند

اگر صنعت شما دارای کالاها / خدماتی است که به صورت آنلاین جستجو میشوند، پس شما قطعاً رقبایی دارید که در حال حاضر بهینه سازی موتورهای جستجو را انجام میدهند. بنابراین اگر میخواهید کسب و کارتان را توسعه دهید و در جایی که کاربران در جستجوی محصول شما هستند حضور داشته باشید، باید برای اجرای سئو سرمایه گذاری کنید.

  1. بهبود تجربه کاربری (UX) و سهولت استفاده برای کاربران وبسایت

طبق ویکیپدیا تجربۀ کاربری (UX = User Experience) “شامل رفتارها، نگرش‌ها و احساسات یک کاربر دربارۀ استفاده از یک محصول، سامانه یا سرویس خاص است”.

طبیعتاً زمانی که بازدیدکنندگان به سایت شما سر میزنند میخواهید تجربه مثبتی از این بازدید داشته باشند، زیرا این تجربه مثبت همبستگی مستقیمی با برداشت و درک آنها از برند شما دارد.

در هر کمپین موفق سئو (SEO)، تجربه کاربری و سهولت در استفاده از سایت دو عامل اصلی هستد. گوگل بارها صریحاً اعلام کرده است که به سایت هایی که تجربه کاربری بهتری برای مخاطبان وبسایت ایجاد کنند، رتبه بهتری خواهد داد.

  1. فروشندگان زمانی برای استراحت، فعالیتشان را متوقف میکنند و میخوابند، اما سایت شما همیشه آماده ارایه خدمات است.

مزیت فوق العاده سئو این است که زمانی که رتبه های بهتری در گوگل کسب میکنید، به طور مداوم برای مشتریان بالقوه قابل مشاهده و در دسترسید، روز و شب ترافیک دریافت میکنید و همین بازدیدها ممکن است منجر به فروش شود.

کمپین سئویی که هوشمندانه و درست راه اندازی شده باشد میتواند هر لحظه و برای همیشه به عنوان نیروی فروش شما فعال باشد.

  1. بخشی از روال ترکیبی کلی بازاریابی

هر کسب و کار موفقی در بازه های زمانی مشخص چندین و چند کانال بازاریابی دارد. بهینه سازی موتور جستجو مکملی عالی برای دیگر کانال های بازاریابی است و همواره باید بخشی از تمامی برنامه های بازاریابی باشد.

  1. قابلیت سنجش بسیار بالای بهینه سازی سایت

بهینه سازی موتور جستجو به خوبی قابل سنجش است. با استفاده از گوگل آنالیتیک (Google Analytics) می توانید میزان ترافیک و میزان نزدیک بودن روال جاری با اهداف مشخص شده برای جستجو را مشاهده کنید. همچنین به کمک کنسول گوگل میتوانید دقیقاً کلیدواژه هایی که بیشترین ترافیک را به سایت می آورند شناسایی کنید.

  1. SEO هزینه کمتر برای کسب مشتری

ترافیک حاصل از بهینه سازی موتور جستجو رایگان است. اینکه قادر باشید به طور مداوم ترافیک هدفمند به وبسایتتان جذب کنید بدون شک فروش شما را افزایش خواهد داد و از آنجا که این کار خرجی ندارد، هزینه کسب مشتری برای شما کاهش خواهد یافت. بدین ترتیب بازده و سودآوری کسب و کار شما بهبود می یابد.

  1. اکنون مردم چگونه و چه چیزی را بررسی میکنند (مشتریان شما عموماً در کجا قرار دارند)

بر اساس مطالعات، گوگل در هر ثانیه 40،000 جستجو را مدیریت میکند که این عدد برابر است با 3.5 میلیارد جستجو در روز. مشتریان شما دقیقاً جستجوگران میان همین جستجو ها هستند!

  1. دستیابی به کاربران در هرکدام از مراحل فرآیند خرید سایت

تولید محتوا و بهینه سازی محتوا برای مراحل مختلف خرید، احتمال انتخاب شما را در زمانی که مشتریان آمادگی انتخاب برای خرید را داشته باشند افزایش میدهد.

  1. رهبر فکری صنعت شما، با تولید محتوای آموزشی

انتشار محتواهای آموزشی در سایتتان نه تنها باعث نمایش شما در لینک های اولیه صفحه نتایج جستجو میشود، که باعث میشود مخاطب حس کند شما بهترین گزینه هستید، بلکه مداومت در تولید اینگونه محتواها برند شما را در جایگاه رهبر فکری صنعتتان قرار خواهد داد.

  1. قرار گرفتن در جایگاهی که عمده کلیک ها انجام میشوند

%85 از کلیک های جستجوگران در لینک های نرمال صفحه نتایج (لینک های غیرتبلیغی) انجام میشوند و لینک های تبلیغی تنها 15% از تمام کلیک های صورت گرفته برای آن کلیدواژه سهم میبرند. پس شما باید همان جایی قرار بگیرید که بیشترین سهم کلیک در آن قرار دارد!

  1. تأمین حسن شهرت آنلاین شما

کسب و کاری که بگونه ای مثبت و فعال بر روی بهینه سازی موتورهای جستجو برای وبسایتش کار میکند، قادر خواهد بود میزان شهرت آنلاین خود را نیز کنترل کند.

  1. تضمین صحت نام، آدرس و شماره تلفن کسب و کار شما در سراسر وب

یکی دیگر از عوامل مهم در رتبه گرفتن در حوزه محلی تان، ثبات نام، آدرس و شماره تلفن تماس کسب و کار شما در تمامی دایرکتوری ها و  سایت های اطلاعات مکانی است.

با اجرای بهینه سازی محلی موتور جستجو این مسئله حل شده و شما این اطمینان را به بینندگان میدهید که میتوانند آدرس شما را بیابند و با شما تماس بگیرند. بر اساس مطالعات، 71% از مردم اظهار کرده اند که پیش از اولین مراجعه به شرکت ها، آنها را در گوگل جستجو کرده و آدرس آنجا را مجدداً چک میکنند.

  1. جستجوی اینترنتی در گوگل در حال افزایش است و افت نمیکند.

بر اساس داده های منتشر شده توسط مؤسسه business 2 community، پیش بینی میشود که تا سال 2020 شرکت ها حدود 79 میلیارد دلار برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) هزینه خواهند کرد.  همچنین شمار سرچ هایی که منحصراً با گوگل انجام میشوند نیز به طور مداوم در حال افزایش است.

  1. به کمک بهینه سازی موتورهای جستجو ارتباط خود را با مشتریانتان به طور مداوم حفظ کنید

همانطور که در بالا ذکر شد، اگر کسب و کار شما ارائه دهنده کالاها یا خدماتی است که کاربران برای یافتن آنها در اینترنت جستجو میکنند، پس برای یافتن پاسخ پرسش هایشان پیرامون آن محصولات نیز به کمک شما نیاز خواهند داشت. تولید محتواهایی برای کمک به مخاطبان هدف به حفظ مداوم رابطه شما با مشتریان بالقوه تان کمک میکند.

  1. آگاهی از برخی داده ها به واسطه اطلاعات حاصل از بهینه سازی سایت

جستجوها ترافیکی روانه وبسایتتان میکنند که اطلاعات حاصل از بررسی این بازدیدها، شما را متوجه محصول خاص و یا نگرشی جدید میکند.

  1. شما را در کیفیتی مساوی با رقبای بزرگتان قرار میدهد

برای بسیاری از کسب و کارها رقابت با غول هایی مانند آمازون دشوار است اما بهینه سازی موتور جستجو میتواند به شما کمک کند که زمین بازی را عوض کنید. سازمان بزرگ بروکراسی های بیشتری دارد درحالی که یک کسب و کار کوچک چابک تر است.

چابکی بیشتر به شما این امکان را میدهد که بتوانید بر روی کلیدواژه های بلندتر (چند سیلابی)، تجربه کاربری تمرکز کنید و استراتژیک تر باشید درحالی که آن سازمان بزرگ ملزم است که در چهارچوب های خاصی عمل کند و بسیار دست و پا بسته تر است.

  1. پایداری کسب و کار در گوگل

وقتی در کلیدواژه هایی که ترافیک باکیفیتی به سایت شما می آورند رتبه خوبی از گوگل کسب کنید، فروش و مذاکرات موفق بسیاری خواهید داشت. حفظ این جایگاه و در عین حال ساخت فرصت های جدید، متضمن جریان مداومی از ترافیک به وبسایت شماست و به کسب و کار شما فرصت رشد میدهد.

  1. ترافیک ورودی هدفمند به وبسایت

مزیت سئو نسبت به دیگر روشهای بازاریابی این است که برای شما جریان قابل ملاحظه ای از ترافیکی هدفمند ایجاد میکند. توانایی به نمایش در آمدن در صفحه اول نتایج گوگل برای کالا یا سرویس خاصی که ارایه میدهید بسیار ارزشمند است.

کاربر آنلاین میشود، کلمه ای مرتبط با کسب و کار و خدمات شما تایپ میکند و بر روی لینک های نمایش داده شده در صفحه نتایج کلیک میکند. اینجاست که مخاطب جذب شده بسیار هدفمندتر از حالتی است که شخص از طریق تبلیغ تلویزیونی یا کمپین های تبلیغات ایمیلی با شما آشنا شده باشد.

  1. محلی، ناحیه ای، ملی، جهانی و … هیچ اهمیتی ندارد

با استفاده از سئو شما قادر خواهید بود تا به نحوی مؤثر به مخاطبان خود در هر جایی که بخواهید دسترسی پیدا کنید. هیچ رسانه تبلیغاتی دیگری وجود ندارد که بتواند چنین ترکیب کارا و منحصر به فردی از گزینه ها را مانند سئو ارائه دهد.

تأثیر سئو در فروش:


تأثیرات سئو بر فروش شامل موارد زیر میباشد:

  • قرار گرفتن وبسایت در صدر نتایج موتورهای جستجو و صفحه نخست
  • افزایش اعتبار و ایجاد حس اعتماد در کاربران وب سایت شما
  • افزایش بازدیدکنندگان و مشتریان
  • تبدیل شدن به برند در کسب و کار خود
  • بازاریابی اینترنتی محصولات کسب و کار
  • مطرح شدن کسب و کار در شبکه های اجتماعی
  • کاهش هزینه های تبلیغات
  • افزایش فروش و بازگشت سرمایه

تأثیر سئو در دنیای تجارت الکترونیک

سئو پس از رشد فضای مجازی، اینترنت و شبکه‌ های اجتماعی، به عنوان یک علم مجزا در تجارت الکترونیک شناخته میشود. طبق تعریف ویکی پدیا ” انجام تمام فعالیت‌های تجاری اعم از فرآیند خرید، فروش یا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه‌های کامپیوتری و اینترنت تحت عنوان تجارت الکترونیکی شناخته می‌شود”.

سئوی سایت به دنبال یافتن راه هایی است که کاربران را ناخودآگاه در مسیر رسیدن به شما و در نهایت افزایش ترافیک وبسایت و رونق کسب و کارتان قرار میدهد. بنابراین سئو را می‌توان نقش اول تجارت الکترونیک امروزی و کسب و کارهای مرتبط با حوزه فناوری دانست.


در تجارت الکترونیک در هر مرحله از فرآیند فروش و افزایش سود رسانی که باشید، باز هم به این نکته نیاز دارید که با توپ پر به سراغ کسب رنگینک های بالاتر بروید. بدانید تنها در صورتی میتوانید محصول یا خدمات خود را به کاربران بیشتری عرضه کنید که در درجه ی اول، مشتریان به طریقی شما را ببینند و متقاعد به استفاده از محصولات شما شوند.

تأثیر سئو در بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing))، به عبارت ساده، یعنی تبلیغ محصولات یا خدمات با استفاده از فناوری های دیجیتالی. شرکت ها با استفاده از کانالهای دیجیتالی مانند جستجوی گوگل، شبکه های اجتماعی، ایمیل و وبسایت های خود برای ارتباط با مشتریان فعلی و آینده ی خود استفاده میکنند.

بازاریابی همیشه ارتباط با مخاطبان شما در جای مناسب و در زمان مناسب بوده است. امروز، این جمله بدین معنی است که شما باید آنها را در جایی که در حال وقت گذراندن هستند، ببینید. کاملاً مشخص است کجا! در اینترنت!

بیشتر بدانید

سئو و بهینه سازی در واقع زیرمجموعه ای از بازاریابی دیجیتال است. سئو تولیدکنندگان محتوای آنلاین را به قشر هدفشان وصل می‌کند و حتی به کسب‌وکارهایی که وب‌سایت ندارند نیز کمک می‌کند.

اکثر افراد سئو را مسأله‌ای مربوط به وبسایت‌ها می‌دانند، اما سئو فراتر از این‌ها می‌رود. موتورهای جستجو اطلاعاتی فراتر از وبسایت‌ها را استخراج می‌کنند و هر بار که این اطلاعات در جستجویی نمایش داده شود، صاحبان کسب‌وکار از آن سود خواهند برد. بسیاری از کاربران موبایل، برای رسیدن به آدرس یا شماره تلفن یک کسب‌وکار، اینترنت را جستجو می‌کنند.

سئو و تأثیرات آن بر بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی، بازاریابی آنلاین یا آنلاین مارکتینگ (Online Marketing)، یک روش بازاریابی‌ست که فروش محصولات و خدمات در بستر شبکه‌های دیجیتالی از قبیل اینترنت و شبکه‌های تلفن همراه انجام میشود.

در زیر چندین عامل وجود دارد که تأثیرات سئورا بر بازاریابی اینترنتی نشان می­دهد:

  1. به طور کلی، بازدیدکنندگان بیشتر از وبسایت هایی بازدید میکنند که در موتورهای جستجو دارای رتبه بندی بالاتری هستند.
  2. تکنیک های سئو و بهینه سازی سایت قابلیت استفاده و تجربه کاربر از سایت را افزایش میدهد.
  3. این امر تا حد زیادی در ترویج وب سایت و یا برند کمک میکند. کاربران وبسایت هایی که در رتبه بندی های بالاتر هستند میبینند، گاهی اوقات حتی آن را در برخی از رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک و یوتیوب و غیره به اشتراک میگذارند.
  4. این کار به افزایش مشتریان وب سایت شما کمک میکند.

 

تأثیر سئو در فروشگاه‌های اینترنتی یا E-Commerce

یکی از مستقیم‌ترین روش‌های درآمدزایی از ترافیک، سئو برای افزایش فروش فروشگاه‌های اینترنتی است. ترافیک به دست آمده از موتورهای جستجو جزء با کیفیت‌ترین منابع موجود در وب است؛ چرا که کاربر با هدف خاصی جستجو را انجام داده است و زمانی که این هدف با یک محصول یا برند مورد نظر تطبیق داشته باشد نرخ تبدیل بالایی خواهد داشت.

منظور از نرخ تبدیل این است که وقتی کاربری از وب‌سایت شما بازدید می‌کند، همان اقدامی را انجام دهد که شما از او می‌خواهید.


با توجه به حجم عظیم پولی که در سطح وب در حال جریان است جای تعجب ندارد که رقابت در سطح فروشگاه‌های اینترنتی برای سئو بسیار شدید باشد.

تاثیر سئو در برندسازی

برندینگ، محصولات و خدمات شما را از سایر رقبایتان متمایز میکند. در واقع برندینگ به این معناست که مشتری با شنیدن نام شرکت یا کسب و کار شما یک تصویر ذهنی از لوگو، شعارتان و یا غیره در ذهنش ایجاد میشود. هدف از برندینگ این است که شما از طریق محصولات و خدماتتان با افراد ارتباط برقرار کنید و آن ها را برای خرید تشویق کنید.

برند شرکت دارایی ارزشمند شرکت است به ویژه اگر منابع قابل توجهی به توسعه و ارتقاء آن اختصاص یافته باشد. در دنیای امروز برندینگ یا برندسازی برای مدیران وب اهمیت ویژه ای دارد. وبسایت ها یکی از بهترین مکان ها برای ارتقاء نام برند هستند. در همینجاست که سئو به کمک شرکت ها می آید.


هرچه وبسایت شما به ازای کلمات کلیدی بیشتری رتبه دار باشد و هرچه رتبه های کسب بالاتر باشند، احتمال دیده شدن وبسایت شما توسط مشتریان بالقوه بالاتر میرود. بر اساس آمار، برای اینکه مشتری برند شما را به خاطر بیاورد، باید بین 7-5 بار تحت تأثیر برند شما قرار گیرد.

سئو تأثیر مستقیمی در برندینگ، افزایش فروش و بازاریابی دارد. شما با به کار گیری تکنیک های سئو و بهینه سازی سایت تان میتوانید در موتورهای جستجو رتبه ی خوبی کسب کنید و بیشتر دیده شوید. این بیشتر دیده شدن میتواند به برندسازی شما کمک کند و به این ترتیب شما در زمینه ی کسب و کارتان مشهور میشوید و اعتماد مخاطبان به سایت شما جلب میشود.

 

تأثیرات کلی سئو

رعایت اصول سئو سبب این موارد میشود:

  • سایت شما در رتبه خیلی بالای گوگل نمایش داده میشود.
  • تعداد کاربران ثابت و همیشگی سایت و در کل تعداد مشتریان شما بسیار زیاد میشود.
  • انواع محصولات شما به عنوان یک برند در بین مردم معرفی میشود.
  • مقدار فروش انواع محصولات سایت شما افزایش می یابد.
  • کسب و کار شما در میان سایت ها و شبکه های اجتماعی بیشتر معرفی میگردد و در نتیجه میزان هزینه تبلیغات سایت شما کاهش می یاید.

 بیشتر بدانید

نتیجه گیری

اکثر افراد برای پیدا کردن کالاها و خدمات مورد نیازشان در گوگل سرچ میکنند. برای حضور در میان لیست نتایج مورد جست و جوی گوگل تنها داشتن یک وب سایت با ظاهر و محتوای جذاب کافی نیست. ایجاد سایت کسب و کار اینترنتی بدون سئو مانند هزینه کردن پول زیاد بدون هدف است.

سئو میتواند روش مناسبی برای شناساندن کسب و کارتان به جامعه ی حاضر در اینترنت باشد. یعنی همانطور که صفحات وب مورد توجه قرار میگیرد، کسب و کار شما نیز مطرح میگردد و برای اکثر افراد نام آشنا خواهید بود. بنابراین سئو موجب افزایش بازدیدکنندگان یک صفحه وب خواهد شد و افزایش مشتریان در نهایت منجر به افزایش فروش و کسب در آمد بیشتر  و در نهایت برندسازی خواهد شد.

تأثیر سئو