سئو خارجی

سئوی خارجی

سئو خارجی سایت ( Off-site SEO یا Off-page SEO ) به کلیه اقدامات و تکنیک های سئویی که در خارج از وب سایت خود برای بهبود رتبه سایت خود در نتایج موتور جستجوی گوگل انجام می دهید، گفته می شود.

فاکتورهای کلی و موثر سئو خارج از سایت شامل افزایش محبوبیت، ارتباط، اعتماد و قدرت وب سایت است. این کار با معرفی سایت شما توسط دیگر فضای های معتبر در اینترنت شامل وب سایت ها، فروم ها، شبکه های اجتماعی و غیره انجام می شود. معرفی لینک سایت شما یا تبلیغات سایت و به نوعی سایت هایی کیفیت محتوای سایت شما را تایید میکنند را شامل می شود. به زبان ساده سئو خارجی، عمده اقدامات پیرامون لینک سازی (Link Building) برای وب سایت شما است.

 

چرا سئو خارج از سایت مهم است؟

الگوریتم های گوگل و فاکتورهای موثر سئو به طور مداوم در حال تغییر هستند، اجماع عمومی در جامعه متخصصین سئو این است که ارتباط، اعتماد و قدرت سایت فاکتورهای سئو خارجی هستند و هنوز نقش مهم و اثرگذاری در سئو دارد.

 

متخصص های سئو، الگوریتمی که برای رتبه بندی محتوا گوگل استفاده میکند را نمی دانند، اما براساس تجربه، داده ها و سیگنال ها در رتبه بندی نتایج گوگل نشان می دهد که سئو خارجی بیش از 50 درصد از وزن تاثیرگذاری در رتبه بندی نتایج را شامل می شود.

 

لینک سازی یا لینک بیلدینگ قلب سئو خارجی Off-Site SEO محسوب می شود. گوگل از طریق شبکه ارتباط لینک ها،  کیفیت محتوا و ارزش یک وب سایت پی می برد، بنابراین یک سایت با لینک های دارای ارزش زیاد، معمولا رتبه بهتری از سایتهای دیگر با لینک های کم ارزش دارد.

 

به طور کلی سه نوع لینک سازی وجود دارد:

 

لینک های طبیعی

لینک های طبیعی بدون هیچ گونه اقدام از طرف صاحب سایت تولید می شود، به طور مثال یک توریست در وبلاگ خود براساس تجربه یا علاقه به یک سایت مرکز توریستی لینک می دهد و بعبارتی آن را معرفی میکند، اینگونه لینک ها، لینک طبیعی گفته می شود.

 

لینک های ساخته شده به صورت دستی

اینگونه لینک سازی با هدف سئو خارجی انجام می شود. صاحب سایت یا متخصص سئو با روشهای مختلف از طریق گروه مشتریان یا افراد تاثیرگذار (اینفلوئنسرها) درخواست میکند تا لینک سایت را به اشتراک بگذارند.

 

لینک های غیرطبیعی

به لینک هایی که توسط شما با هدف سئو بیرونی در سایت های مختلف ایجاد می شود، لینک های غیرطبیعی گفته می شود. اضافه کردن یک لینک در یک دایرکتوری آنلاین، انجمن یا فروم ها، امضای پست وبلاگ، انتشار رپورتاژ آگهی، خرید لینک متنی و … از این دست لینک سازی است. برخی از تکنیک های ساخت لینک بعنوان سئو کلاه سیاه محسوب می شود و توسط موتورهای جستجو خنثی می شود و در بسیاری موارد، لینکسازی غیرطبیعی منجر به جریمه یا پنالتی گوگل می شود.

بنابراین نمیتوانیم سئوی خارجی سایت خودرا به هرکسی بسپاریم چرا که حتی ممکن است دچار بلک لیست گوگل شویم.

 

مهمترین فاکتور های سئو خارجی

فاکتور های زیادی از سئو خارجی دیده و شنیده ایم و بیش از 200 مورد هستند که روز به روز به آن ها اضافه می شود. سئو خارج از سایت شامل: بک لینک، لینک بیلدینگ، پیج رنک و ترانس رنک، لینک فالو و آنفالو و اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی، وبلاگ نویسی، موتور های جستجو، اشتراک گذاری تصاویر، بازار یابی از طریق فیلم، و… است، البته این موارد مهمترین فاکتورهای سئو خارجی می باشد.

پیشنهاد ما:


تجربیات ما نشان داده است که طبیعی بودن لینک و روند آرام بودن آن یعنی راه صد ساله را یک شبه طی نکردن، از موارد حیاتی در سئو خارجی می باشد.
از بمباران کردن لینک در سایتتان بپرهیزید و سعی نکنید گوگل را فریب بدهید شما باید سعی کنید برای مخاطبانتان مطالب و لینک سازی درستی انجام بدهید نه برای رتبه گیری بهتر در گوگل. لینک ها و محتوای با کیفیت تولید کنید، از سایت هایی که لینک های ضعیف و بی کیفیتی دارند بک لینک نگیرید می توانید آن ها را نوفالو کنید.
چون پایین بودن کیفیت لینک ها باعث می شود الگوریتم پنگوئن گوگل در خطر پنالتی شدن قرار بگیرید. یعنی از نتایج گوگل حذف خواهید شد که برگشت دوباره سایتتان به روزهای اول خیلی سخت خواهد شد.

با سپردن سئوی خارجی سایت خود به ما دچار بلک لیست موتورهای جستجو و یا پنالتی نمیشوید و با انجام سئوی خارجی با زیرساخت های قوی و به صورت طبیعی سئوی خودرا بالا برده و بازدید سایت خود را افزایش دهید.