سئو چیست؟
ما در این مقاله سعی کرده ایم به شکل کامل سئو را به زبان ساده تعریف کنیم و بگوییم سئو چیست و چه معنی میدهد، پس با سئو لند همراه باشید.

سئو چیست؟
عبارت SEO که در فارسی به آن “سئو” میگویند، در زبان انگلیسی از کنار هم قرار دادن حروف اول کلمات “Search Engine Optimization” به معنی “بهینه سازی برای موتورهای جستجو” گرفته شده است.

Search Engine Optimization یعنی چه؟
بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به مجموعهای از تاکتیکها و دستورالعملها گفته میشود که اگر به درستی انجام شوند منجر به بهتر شدن جایگاه سایت در موتورهای جستجو (به خصوص گوگل) و افزایش بازدید سایت و هدایت ترافیک بیشتر میشوند.
تعاریف مختلف از سئو
تعریف سئو طبق ویکیپدیا
یک روند مناسب برای بهتر دیده شدن یک وبسایت یا یک صفحه وب در نتایج جستجو طبیعی یک موتور جستجو است.
معمولاً وبسایتهایی که بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو را دارند، بازدیدکننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو بدست میآوردند و این بازدیدکنندگان میتوانند به مشتری تبدیل شوند.
سئو ممکن است انواع مختلف جستجو را در بر گیرد، از جمله جستجوی تصویر، جستجو در ویدیو، جستجوی دانشگاهی، جستجو در اخبار و جستجو در نقشه.
«سئو» یک سایت شامل فاکتورهای زیادی میشود که توسط موتورهای جستجو بررسی و بازبینی میشود.
در نتیجه در خلاصهترین تعریف «سئو» را میتوان به معنای بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو دانست.
تعریف سئو طبق گفته مدیران گوگل
به گفته مدیران گوگل با علمی شدن و تخصصی شدن حوزه سئو، عبارت “Search Experience Optimization” یا بهینه سازی تجربه جستجو ترجمه مناسب تری از لغت سئو است.
بهینه سازی تجربه جستجو یعنی فراهم کردن بستری که کاربر، نتیجه جستجوی خود را در کوتاهترین زمان و به بهترین شکل ممکن مشاهده کند.
بخشی از این بستر توسط گوگل فراهم میشود، اما قسمت قابل توجهی نیز بر عهده خود وبسایتهاست.
به این معنی که شما میتوانید با رعایت اصول و قواعد سئو که به بهتر شدن تجربه جستجو منجر میشود، هم به فراهم کردن این بستر کمک کرده و هم اعتبار مناسبی نزد گوگل پیدا کنید و برای یک سایت، چه چیزی بهتر از داشتن تأیید گوگل.
پاسخ به سوال ”سئو چیست؟“ از زبان متخصصین ایرانی
گستردگی مفهوم سئو موجب میشود هرشخص به فراخور تجربه و دانش خود تعریف متفاوتی از آن ارایه نماید.
همه افرادی که به نوعی با فضای کسب و کارهای اینترنتی، تبلیغات و تولید محتوا در ارتباط هستند میتوانند نگاهی متفاوت و نقطه نظری کاربردی درباره سئو ارایه دهند.
1. امین اسماعیلی، مدیر فنی وبسیما
چرخه ای از تحلیل، برنامه ریزی و اجرا
سئو فرآیندی بی پایان و تکرارپذیر است که با تحلیل و بررسی کلمات هدف و آنالیز رقبا آغاز می شود.
بر همین اساس استراتژی سئو تدوین شده و برنامه دقیقی برای پیاده سازی آن در نظر می گیریم و در نهایت مطابق با همین برنامه فرآیند تولید محتوا و لینک سازی را انجام می دهیم.
این فرآیند بی پایان با هدف کسب رضایت کاربران انجام می شود و یکی از دستاوردهای جانبی آن کسب رتبه در نتایج گوگل است.
به عبارت دیگر، سئو در دنیای امروز دیگر بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو نیست، بلکه بهینه سازی برای بهبود تجربه جستجو یا Search Experience Optimization است.
2. سعید رهبری، مدیر آژانس بازاریابی نوین
سئو در ۳ چیز خلاصه می شود:
- نیاز کاربر را درک کنید.
- بهترین پاسخ را برای آن ایجاد کنید.
- در نهایت مطمئن شوید گوگل این موضوع را می فهمد.
3. میلاد شولی، مدیر سئو دیجی کالا
بررسی، رشد و دوباره بررسی
شاید نزدیک ترین جمله برای سئو مدرن این جمله باشد: “مجموعه راهکارهای بهبود کارایی سایت و تولید محتوای باکیفیت که در راستای تجربه کاربری و بازخورد مثبت کاربران هدف گذاری می شوند”.
چشم انداز کلی دربردارنده پیاده سازی استراتژی مناسب، با هدف افزایش ترافیک ارگانیک و کسب جایگاه بهتر در صفحه نتایج جستجوی موتورهای جستجوست.
4. حجت مسگری، متخصص سئو سایت رکاب
سئو، یک مسابقه بوکس به داوریِ موتور جستجوگر!
بزارید سختش نکنیم، اگه دنبال تعریفهای کلاسیک و متداول میگردید کافیه یه سرچ ساده بزنید. اما ببینید، چند سال پیش یکی از گوگلیها گفت ما برای رتبه بندی سایتها، 200 عامل رو بررسی میکنیم.
الان احتمالاً این عدد بیشتر هم شده باشه. سئو یعنی شما این 200 عامل رو پیدا کنید (چون خود گوگل و سایر موتورهای جستجو فقط تعداد کمی از این عوامل رو اعلام کردن که کافی نیست) و بعد، از این شاخص ها استفاده (و نه سوء استفاده) کنید تا رتبه سایت خودتون در نتایج سرچ رو بهتر کنید.
سئو در نظر من شبیه یک جنگ جهانی بیپایانه! یا شاید هم شبیه یک مسابقه بوکس بین چندین متخصص سئو که داورشم خود گوگله. مسابقه بوکسی که بر خلاف روال معمول، بیشتر از دو مبارزهگر داره و هیچ وقت هم تموم نمیشه.
درسته که سئو فقط به گوگل مربوط نمیشه و برای همه موتورهای جستجو موضوعیت داره اما خب قسمت عمده سرچ ما ایرانی ها در گوگله.
5. عادل طالبی، کارشناس ارشد کسب و کارهای الکترونیک
سئو یعنی یک کیک خوشمزه
مولوی داستانی دارد با عنوان فیل، و ماجرایش این است که فیلی در تاریکی به شهری آورده شد. مردم خبر شدند و خواستند فیل را ببینند. و چون فیل از آتش می ترسید، قرار شد تعدادی، در تاریکی بروند و بعد بیایند و به بقیه هم بگویند که فیل چیست و چون است.
رفتند و هر یک در تاریکی دستی بر فیل کشیدند. و آنگاه که بیرون شدند، هر یک چیزی گفت، یکی گفت فیل را بادبزنی دریافته (آنکه بر گوش فیل دست کشیده بود) و دیگری فیل را طنابی دانسته بود (آنکه از دم فیل آویزان شده بود) و دیگر فیل را ستونی یافته بود (آنکه پای فیل را در آغوش کشیده بود).
سئو هم همین است. هر کدام از ما، گازی بر این کیک شیرین زده ایم. و هر بخش این کیک شیرین، طعمی دارد.
برای من، سئو یک کیک است. طعم و رنگش بستگی دارد به مواد اولیه ات و سئوکار، کیک پز است.
6. سجاد بهجتی، استراتژیست محتوا
سئو موضوع جدیدی نیست
به نظرم سئو موضوع جدیدی نیست، بهینه سازی در کسب و کارهای فیزیکی هم وجود داشته، این سؤالها و سؤالهای مشابه که در کسب و کارهای غیرآنلاین چالشی جدی است، در فضای آنلاین هم چالشی اساسی است که نیازمند تفکری برای بهینه سازی و راه حلهایی از جنس سئو است.
7. علی حاجی محمدی، بنیان گذار همیار وردپرس و ژاکت
سئو یعنی برای کاربرانتان خوب و بهینه باشید
سئو یک فرصت بینظیر برای گرفتن بازخورد و متصل شدن به مشتری است.
گوکل منبعی است که انتها ندارد فقط کافیست اصول آن را پیاده نمایید تا بیشترین کاربر و ترافیک را از آن خود نمایید.
اصول سئو نیز همان قوانینی است که باعث می شود کاربر بهتر و راحت تر در سایت شما گردش نماید و سپس کاربر وفادار سایت شما گردد.
پس تا آنجا که می توانید برای کاربرانتان خوب و بهینه باشید.
8. علی حسینی، مدیر سئو علی بابا
سئو یه جنگه که باید پیروزش باشی
سئو یه جنگه! بخصوص که حوزه کاری یا عبارت کلمات کلیدیت خیلی رقابتی باشن.
برای اینکه بتونی پیروز این جنگ باشی، هم باید در نبردهای داخلی برنده بشی و هم نبردهای خارجی که با رقبا داری!
تا بستر مناسب نداشته باشی و نتونی به لحاظ سرعت، پایداری و خوانایی محتوا قدرت بگیری، بهتره که وارد جنگ خارجی نشی چون برات گرون تموم میشه و در نهایت ممکنه با کلی هزینه پایان خوشی نداشته باشه.
9. رضا شیرازی، مدیر سایت وب 24
سئو یک مسابقه است
سئو یعنی تحلیل رفتار کاربران و موتورهای جستجو با هدف طراحی استراتژی مناسب برای کسب بهترین نتیجه ممکن.
سئو در واقع یک مسابقه است که به ازاء هر کلمه کلیدی در موتورهای جستجو برگزار می شود، همه شرکت کنندگان در مسابقه آرزو دارند که مقام اول را بدست بیاورند اما فقط یک نفر برنده می شود، گرچه رتبه های بعدی هم بی نصیب از جایزه نخواهند ماند.
10. شراگیم مرادی، کارشناس بازاریابی دیجیتال در دیجیکالا
سئو یعنی، ارایه بهترین محتوا
از نظر من، گوگل بزرگترین بازار در سطح بین المللی برای هر نوع محصول و خدماتی می تواند باشد و مجموعه عواملی که به شما کمک میکنه تا بیشترین حضور را در این فضا داشته باشید را در اصطلاح تکنیک های سئو می نامند.
در گذشته یک کارشناس سئو با چند تکنیک به موفقیت میرسید، اما امروزه رمز موفقیت در موتورهای جستجو براساس ارتباط و تعامل کاربر با سایت سنجیده میشود.
11. علیرضا ابراهیمیان، متخصص سئو مدیا اد و تپسل
اعتمادسازی = کسب اعتبار از گوگل!
در فرآیند سئو هیچ راه دررویی پیدا نکردم! و مهم ترین فاکتوری که از سئو تجربه کردم، جلب اعتماد مخاطبان با تولید محتوای غنی و ارزشمند به گونه ای هوشمندانه با تحقیق کلمات کلیدی هدفمند و رقابت با سایر نتایج جستجو بوده که در نهایت منجر به کسب اعتبار (rank) حداکثری از گوگل شده است.
12. نیما شفیعزاده، Nima.today
سئو یعنی خلق ارزش برای مخاطبِ محتوا
از نظر من سئو یعنی خلق ارزش برای مخاطبِ محتوا.
13. حسین موسوی، مدیر و بنیانگذار کانگورو
سئو یعنی یک رالی سرعت که خط پایان هم نداره
سئو یعنی شما جلوی چشم کسایی باشید که دنبالتون میگردن!
یعنی شما باید انواع تکنیک ها رو در یک رالی سرعت که خط پایان هم نداره به کار ببندی تا بتونی حداقل جزء ده تای اول باشی. تکنیک هایی مثل تولید محتوای کاربردی، لینک بیلدینگ (چه داخلی، چه خارجی) و استانداردسازی کد.
14. سعید نجاران، مدیر سئو بامیلو
سئو در رابطه با استانداردها سخن میگوید
سئو در رابطه با استانداردهایی سخن میگوید که قرار است به شما کمک کند تا ارتباط بهتری با مخاطبین خود ایجاد کنید.
تکنیکهای سئو باعث می شود به افرادی که به دنبال محصول یا خدمات شما از طریق موتورهای جستجو مانند بینگ و یاهو و گوگل هستند معرفی شوید.
قرار گرفتن نام سایت شما در رتبههای بالا در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) بسیار ارزشمند است، در واقع این یک تبلیغ رایگان در بهترین فضای تبلیغاتی جهان است.
15. آرمان والی، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره نبضینو
سئو یک مفهوم چندبعدی است
سئو یک مفهوم چند بعدی است و معنی آن تلاش برای افزایش رتبه صفحات وب شما در موتور جستجوگر است.
از یک بعد به معنای رعایت ساختارهای استاندارد وب است. از بعدی دیگر، بهینهسازی عملکرد و تجربه کاربر است و در نهایت مهمترین بعد آن این است که بهترین پاسخ را برای سؤال و درخواست کاربر ایجاد کنیم.
16. شایان داودی، متخصص و مشاور سئو
سئو یعنی؛ بهتر و بیشتر دیده شدن
سئو راهی برای رسیدن به درآمد بیشتر به شکل مستقیم یا غیرمستقیم از طریق بهتر و بیشتر دیده شدن در صفحات موتورهای جستجو است.
برای این “بهتر و بیشتر” دیده شدن لازم است که پیش از شروع هر کاری، کسب و کار هدف به درستی شناخته شود و کلمات کلیدی هدف برای آن وبسایت، بر اساس شناخت وبسایت، انتخاب صحیح مخاطبان هدف و شناخت آنان انجام شود.
سپس می توان اقدامات لازم برای بهبود دیده شدن و افزایش ترافیک Organic را انجام داد که یکی از مهم ترین این اقدامات، افزایش رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی هدف بدست آمده است.
تعریف سئو از زبان متخصصین بین المللی
مطالعه این بخش به شما کمک می کند مهمترین فاکتورهای تأثیرگذار بر سئو را شناسایی کنید.
1. Brian Dean، Founder Backlinko
سئو فراتر از یک تعریف ساده است
اگر شما محتوای ارزشمند تولید کنید دیگران از آن استقبال می کنند و احتمالاً به سایت شما لینک می دهند و همین کار موجب می شود جایگاه بهتری در نتایج گوگل کسب کنید.
آیا سئو یعنی تولید محتوا؟ مسلماً نه، ولی بخش مهمی از آن به محتوا مربوط می شود.
اگر تجربه کاربری در سایت شما بد باشد و کاربران بلافاصله پس از ورود به صفحه از آن خارج شوند، الگوریتم رنک بِرِین کاری می کند که جایگاه خود را در نتایج جستجو از دست بدهید.
سئو یعنی تجربه کاربری؟ نه! ولی اگر به دنبال جایگاه مناسبی هستید باید به آن توجه کنید.
تصور کنید که در زمینه کاری خود به یک برند معتبر و شناخته شده تبدیل شده اید. به واسطه همین شناخت افراد زیادی نام شما را در گوگل جستجو می کنند یا سایت های معتبر خبری در مورد شما می نویسند. این اتفاق تأثیر بسیار مثبتی در سئو سایت شما خواهد داشت.
آیا برندینگ بهترین راه برای موفقیت در سئو است؟ باز هم نه، ولی یکی از بهترین روش های رشد در سئو محسوب می شود.
در نهایت باید بگوییم که سئو یعنی هر چیزی که به شما کمک می کند جایگاه بهتری در نتایج جستجو داشته باشید. همه تکنیک هایی که در گذشته یاد گرفتید را استفاده کنید ولی در نظر داشته باشید که برندینگ، تجربه کاربری، طراحی زیبا و رعایت استانداردهای نگارشی را دست کم نگیرید.
2. Matthew Barby، Director of Acquisition Hubspot
سئو یعنی رفع نیاز جستجوگر
سئو یعنی تولید محتوای باکیفیت که به بهترین شکل نیاز افرادی که جستجو می کنند را برطرف کند.
هدف ما فقط کسب جایگاه در گوگل نیست بلکه پاسخ به نیاز مخاطبینی است که از مجراهای مختلفی به دنبال جواب خود هستند.
3. Andrew Cock‐Starkey، SEO Consultant Optimisey
سئو ترکیبی مساوی از هنر و دانش است
به شما کمک می کند تا سؤالاتی که مشتریان و مخاطبان دارند را شناسایی کرده و اگر قادر به پاسخگویی هستید بهترین جواب را در اختیارشان قرار دهید.
از کجا بفهمیم که بهترین جواب را به سؤال کاربر داده ایم؟ با توجه به جایگاهی که در نتایج جستجو کسب کردیم و تعداد بازدیدکنندگانی که به سایت ما مراجعه می کنند، می فهمیم که پاسخ ما برای آنها مفید و کاربردی بوده است.
4. Sean Si، Founder and CEO SEO Hacker
سئو یک مفهوم جامع و متنوع است
زمانی که عبارت “سئو” را در گوگل جستجو می کنیم با تعداد بیشماری صفحه و مقاله مختلف مواجه می شویم که هر یک تعاریف و مفاهیم متفاوتی را برای آن ارایه کرده است.
به عنوان یک تعریف ساده می توان گفت، سئو یعنی موتورهای جستجو را قانع کنیم تا سایت ما را در صفحه اول نتایج جستجو به کاربران نمایش دهند.
برای رسیدن به این هدف باید محتوایی تازه، اختصاصی و مملو از اطلاعات ارزشمند را در زمینه کاری و موضوع موردنظر خود تهیه کنیم. محتوایی که از هر محتوای دیگری در این زمینه بهتر باشد.
5. Matthew Woodward، Internet Marketer & SEO
سئو همانند بالارفتن از یک نردبان است
سئو تفاوت یک سایت موفق که جایگاه خوبی در نتایج جستجو کسب کرده و بازدیدکننده زیادی را جذب می کند را با سایر رقبا مشخص می کند و مفهوم سئو دقیقاً همین است؛ کسب رتبه مناسب و جذب بازدیدکننده.
هرچقدر در زمینه سئو بیشتر فعالیت کنید، جایگاه بهتری کسب کرده و احتمالاً مشتریان و فروش بالاتری خواهید داشت ولی چطور می توان در آن موفق بود؟
قبل از هر کاری یک آنالیز دقیق و جامع از سایت خود تهیه کنید، نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید و مشکلات را یک به یک از سر راه بردارید.
موفقیت در سئو همانند بالا رفتن از یک نردبان است و با پیمودن هر پله شما تجربه و دانش لازم برای قدم های بعدی را کسب می کنید.
6. Aleh Barysevich، Founder & CMO, Link Assistant
سئو به تنهایی کارآمد نیست
سئو یعنی تصمیم گیری درست، براساس آمارها و تحلیل های گسترده از آخرین تغییرات گوگل و دستاوردهای سایت.
فرآیندی ساده ولی دشوار!
از نظر من سئو به تنهایی کارآمد نیست و باید با بهینه سازی تجربه کاربر و افزایش نرخ تبدیل به مشتری همراه باشد. ورود کاربر به سایت اولین هدف ما از کسب موفقیت در سئو است ولی مهمتر از آن تبدیل همین کاربر به مشتری خواهد بود.
7. Benj Arriola، SEO Director, Myers Media Group
سئو، ترکیبی از یادگیری مداوم و تحلیل اطلاعات
گوگل به صورت مداوم در حال طراحی و توسعه الگوریتم های خود برای ایجاد یک ابزار هوشمند است. ابزاری که می آموزد و رشد می کند. هرچقدر این ابزار بیشتر یاد می گیرد توانایی فریب آن برای انسان ها کمتر می شود.
در طول سالیان گذشته استراتژی های سئو به هدف هماهنگی با این تغییرات ایجاد شده اند و امروزه دانش سئو ترکیبی از یادگیری مداوم و تحلیل اطلاعات است.
8. Glen Allsop، CEO Detailed
مهندسی معکوسی از الگوریتم های گوگل و رفتار کاربران
سئو برای من یعنی مهندسی معکوسی از الگوریتم های گوگل و رفتار کاربران در زمان جستجو.
برای کسب جایگاه بهتر باید با منطق و حدس یک استراتژی را انتخاب کنید و سپس با اطلاعات بدست آمده از اجرای آن، استراتژی های بعدی را طراحی و اجرا نمایید.
9. Phil Frost، Main Street ROI
در فرآیند سئو، سایت شما با گوگل یکی می شود
یکی از باورهای نادرست درباره سئو این است که برای رسیدن به جایگاه مناسب در صفحه نتایج گوگل، باید قوانین و دستورالعمل هایی که گوگل برای وب مسترها تعریف کرده را دور بزنید یا حداقل کمی آن ها را تغییر دهید.
این یک اشتباه محض است؛ برای موفقیت در حوزۀ سئو، باید دست بر دست گوگل بگذارید و با او همکاری کنید چرا که سایت شما با گوگل در واقع یک چیز هستند.
برای اینکه راحت تر به این قضیه نگاه کنید، باید مأموریت اصلی گوگل را بشناسید. این موتور جستجو می خواهد تمام اطلاعات موجود در فضای دیجیتال را به شیوه ای دسته بندی کند تا کاربری که به این اطلاعات نیاز دارد، به راحت ترین شیوه و با سریع ترین زمان، به آن برسد.
وقتی هدف شما با هدف گوگل مشترک شود، می توانید به رتبه گرفتن سایت در نتایج امیدوار باشید.
10. Alan Bleiweiss، Alan Bleiweiss Consulting
سئو یعنی متقاعد کردن گوگل
سئو یعنی فرآیند کمک به ربات ها و الگوریتم های گوگل برای دسترسی بهتر و درک درست از محتوای صفحه با این هدف که بهترین گزینه برای نمایش به کاربر بر اساس عبارت جستجو شده باشد.
به عبارت بهتر می توان گفت، سئو یعنی گوگل به صفحه شما دسترسی داشته و متقاعد شود که این صفحه همان محتوایی ست که کاربر به دنبال آن بوده است.
11. Michael Bonfils، Global Managing Director, SEM International
برای موفقیت در سئو باید به زبان مخاطب صحبت کنید
دانش سئو وابسته به زبان یا فرهنگ خاصی نیست ولی پیاده سازی تکنیک های آن در ارتباط مستقیم با تولید محتوا و تعامل با کاربر است.
در فضای رقابت بین المللی، زمانی که سئو یک سایت را برای چندین زبان و فرهنگ مختلف انجام می دهیم؛ تنها کسی که زبان مادری مخاطب را می شناسد قادر است نیاز مخاطبین را شناسایی کرده و متناسب با عبارات جستجو شده استراتژی محتوایی مناسبی تهیه کند.
12. Brock Murray، +Co-founder, seoplus
سئو یعنی مدیریت زمان
سئو برای من یعنی تلاش مستمر برای یافتن بهترین و سریع ترین ابزارها و تکنیک ها و البته در کنار آن، اشتیاقی بی پایان برای یادگیری.
از ابزارهای جدید نترسید، هر چیزی که به شما کمک می کند تحلیل بهتری از رفتار کاربر یا عبارات جستجو شده توسط او داشته باشید را به کار بگیرید.
بخش های آنالیز و جمع آوری اطلاعات را به این ابزارها بسپارید و خودتان تنها نقش تحلیل گیر و تصمیم گیرنده را بازی کنید.
در تجارتی که قواعد آن به سرعت در حال تغییر هستند، زمان ارزش بسیار زیادی دارد. برای موفقیت در سئو زمان را مدیریت کنید.
13. Clark Boyd، Digital Marketing Consultant
سئو یعنی پاسخ مناسب به سؤال کاربران
مادامی که کاربران به دنبال پاسخ سؤالات خود هستند شرکت هایی که سریع ترین و بهترین پاسخ را برای آنها فراهم می کنند موفق هستند.
پیشرفت تکنولوژی موجب شده است که دسترسی به پاسخ از طریق ابزارهای جدیدی مانند موبایل و گجت های الکترونیکی انجام شود. همین اتفاق ساده موجب شده تا مفهوم سئو بیش از پیش مطرح شود.
وظیفه ما در این شرایط، تولید محتوا و کسب اطمینان از دسترسی مخاطبین به این محتواست. با توجه به الگوریتم های پیچیده و هوش مصنوعی گوگل که هر روز در حال پیشرفت هستند، باید بدانیم که راه میانبری برای موفقیت در سئو وجود ندارد.
کسانی که تمرکز خود را بر اصول سئو، تولید محتوا و پاسخگویی به کاربران قرار دهند در این مسیر موفق خواهند بود؛ زیرا کاربران همیشه به دنبال پاسخ سؤالات خود هستند.
حرف آخر! مفهوم کلی سئو
مهمترین سؤالی که کاربران از خود می پرسند آن است که تعریف دقیق سئو چیست.
سئو مجموعه فعالیت هایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام می دهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم.
مفهوم سئو فقط مربوط به موتورهای جستجو نیست؛ بلکه مناسب سازی سایت برای بازدیدکنندگان نیز از فاکتورهای اصلی آن می باشد. بطوریکه در چند سال اخیر سیاستهای گوگل با انتظارات بازدیدکنندگان از سایتها همسو شده است.
دیدگاهتان را بنویسید